Medewerkers over Bakker - greenyard.group
for a healthier future
banner_range vegetables_shutterstock_85970434_20131003_1170133586
Bastiaan, inkoper AGF senior (sinds 2015)
‘Het multispecialisme bij Bakker is echt uniek.’
‘Als senior inkoper van exoten zorg ik voor de inkoop van overzeese producten, zoals mango’s en avocado’s maar bijvoorbeeld ook dadels en gember.

Ik ben eindverantwoordelijk voor de operationele en strategische inkoop van alle vestigingen, en voor het exoten-expertteam.

De mix van lange en korte termijn maakt het werk erg leuk. Niet alleen de planning van vandaag, maar ook de kwaliteit van morgen. Samen met de expertteams en natuurlijk de telers tillen we de hele groente- en fruitcategorie naar een hoger plan. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en daarmee ook vrijheid – ik denk mee over dingen die direct van invloed zijn. Al neem je een besluit nooit alleen maar samen met de klant. Ik spreek mensen van over de hele wereld, en ben op de hoogte van de lokale situatie. Het werk is creatief en flexibel, want je anticipeert continu op wat er gebeurt – met het weer of in de wereld. *
Het bijzondere aan Bakker vind ik de persoonlijke banden die ontstaan door duurzame relaties. We werken al 60 jaar voor onze klant, en met veel telers 30 jaar of langer.

Bakker, telers en klant zijn met elkaar verweven en helpen elkaar vooruit. Ook uniek: we hebben een enorm breed assortiment, en toch alle specialistische kennis van de producten onder één dak. In onze expertteams zijn alle relevante afdelingen vertegenwoordigd, van Strategische Sourcing tot Verpakken, R&D en Kwaliteit, maar ook de klant. Zo heb je alle kennis over een product bij elkaar, en dat werkt heel prettig.

Bakker is een sociaal, open en nuchter bedrijf met een gemoedelijke cultuur. Dat komt ook omdat we één klant hebben: iedereen heeft dezelfde prioriteit.’
Bastiaan - Onze activiteiten
Timea medewerker
Timea, werkvoorbereider Bananenrijperij (sinds 2015 in dienst)
‘Het komt niet van één kant’
‘Werkvoorbereider is een breed beroep. Ik zorg ervoor dat de juiste producten vanaf de haven op tijd bij de klant komen, maar ondersteun ook de procesleider met ad-hoc klussen. De werkdruk kan hoog zijn – ik hou daar wel van - maar je werk wordt ook gewaardeerd.

Ik heb verschillende functies gehad binnen Bakker – ik heb uitdaging nodig en groei, en dat vind ik hier. Ondanks dat mijn Nederlands niet perfect was, heb ik vertrouwen gekregen. Daar ben ik enorm dankbaar voor. Ik mag mijn creativiteit gebruiken bij mijn werk en de dagen lijken nooit op elkaar. Ik heb zin om te gaan werken ’s morgens.

Bakker zegt dat het er niet alleen om gaat de klant blij te maken, maar dat we ook plezier moeten hebben met elkaar. Dat zie ik echt hier. Ik doe mijn best alles goed te regelen want ik weet dat ik wat terug krijg. Een werkgever waarbij het niet van één kant komt – ik denk dat dat bijzonder is.’

Rachid, Kwaliteitscontroleur Senior
‘Bakker helpt je ambities te realiseren’
'Als kwaliteitscontroleur ben je een zintuig van de inkopers. Ik controleer of producten voldoen aan de norm van de klant. Is dat niet zo, onderneem ik actie, samen met mijn collega’s. We hebben elkaar nodig en ondersteunen elkaar met onze ervaringen – dat geeft een band. Ik heb vandaag te maken met aardbeien, morgen met paprika’s of sugar snaps. Dat is het mooie en ook het uitdagende aan het vak. Als je, zoals hier, de kans krijgt je goed in het vak te verdiepen, wordt het werk eigenlijk steeds leuker.
Dat ik hier al zo lang werk, zegt alles. Dit is een vriendelijk, sociaal bedrijf waar je bij iemand kunt aankloppen als je ergens mee zit. Bakker zorgt ervoor dat je eruit haalt wat erin zit, ook door opleidingen. Ik heb veel mensen zien groeien. Zelf ben ik begonnen als voorman, maar bijvoorbeeld ook teamleider geweest. Als je ambitie en interesse hebt, en je wilt keihard werken, dan kom je precies terecht waar je wilt.’
Keurmeester Rachid
Rob, Chauffeur (sinds 2002 in dienst)
‘Bakker is een groot bedrijf dat sociaal is gebleven’
‘Als chauffeur rijd ik groente, fruit en fust van Bakker of de teler naar de Distributiecentra van Albert Heijn of Vezet, het snijbedrijf en vice versa. Ik ben een paar jaar weggeweest, maar terug gekomen bij Bakker. Ik heb hier altijd een goeie tijd gehad.

Rob Emons - portret
Bakker is een groot bedrijf dat toch sociaal is gebleven. Als er privé dingen zijn, vind ik dat ze echt open staan om mee te denken. Ik ervaar hier weinig stress – er wordt ruim genoeg gepland, en je bent zelf verantwoordelijk dat je je lading goed en op tijd aflevert. Wat dat betreft ben je eigen baas.
Je kunt alles vragen aan iedereen, en er is goede begeleiding als je begint. In het weekend werken hoort er wel een beetje bij, maar met goede roosters. Ik weet al voor het hele jaar wanneer ik moet werken. Dat vind ik wel prettig. Bovendien kun je zo een leuke boterham verdienen.’
Erik Jan Werken bij
Erik-Jan, teamleider logistieke planning/ Co-maker (sinds 2016, met een onderbreking van 2 jaar)
‘We zijn de verbindende factor.’
‘De afdeling logistieke planning zorgt ervoor dat alle goederen op het juiste moment naar Albert Heijn uitgeleverd kunnen worden. Ik hou me bezig met de inkomende goederen- en fuststroom: er moet een flow zijn met de uitgaande stromen, zodat er niets vastloopt en alles vers het pand verlaat.

Mijn rol is daarnaast de processen te blijven verbeteren, samen met Co-maker (de afdeling die de goederenstroom naar onze klant bestuurt), Distributie en Productie. We zijn een verbindende factor: we leveren informatie aan andere afdelingen, zodat we met elkaar de doorstroom optimaal houden.'
Het leuke bij Bakker is de diversiteit. Geen dag is hetzelfde en je hebt continu uitdagingen, met daarbij de vrijheid ze op jouw manier op te lossen. Je moet behoorlijk flexibel zijn: je mooie plan kan om allerlei redenen niet uitkomen, en je kijkt altijd meteen hoe je dat volgende keer kan voorkomen.

Werken met vers is gewoon gaaf. Er kan zoveel gebeuren met een natuurproduct, en alles heeft gevolgen voor de goederenstroom. Dat maakt het heel dynamisch. Ik vind het daarnaast fijn om te verbinden, en van ‘hij’ en ‘zij’, naar ‘wij’ te gaan. Dat kan ik goed kwijt, want je moet hier echt samenwerken. Dat betekent soms het belang van de klant en Bakker op de hoogste plek zetten, en niet jouw afdeling. De mooiste dagen zijn die waarop ik daar iets aan toe heb kunnen voegen. De vraag is altijd: hoe kunnen we het morgen beter doen.’